Obchodní podmínky

Obchodní podmínky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY SPOLEČNOSTI

M.N.J. s. r. o.,
se sídlem Beckovská 2319/21, 911 01 Trenčín, Slovensko
IČO: 56 012 144, DIČ: 2122165122, IČ DPH: není plátcem DPH
zapsaná Okr. soud Trenčín, vložka č.. 46396/R

(dále jen „společnost“)

pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese: https://www.clony-mnj.cz

 

Článek 1

Všeobecná ustanovení

1.1 Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen "obchodní podmínky") obchodní společnosti M.N.J. s. r. o., se sídlem Beckovská 2319/21, 911 01 Trenčín, IČO: 56 012 144, DIČ: 2122165122, IČ DPH: není plátcem DPH, zapsaná Okr. soud Trenčín, vložka č.. 46396/R (dále jen „M.N.J. s. r. o.“) upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran, tedy společnosti M.N.J. s. r. o. a jiné fyzické či právnické osoby, před vznikem kupní smlouvy a při jejím uzavírání, jakož i práva a povinnosti smluvních stran vzniklé na základě kupní smlouvy uzavřené vždy mezi společností M.N.J. s.r.o. jako prodávajícím a jinou fyzickou nebo právnickou osobou jako kupujícím, to vše v souvislosti s prodejem zboží prostřednictvím internetového obchodu provozovaného společností M.N.J. s.r.o. na internetové adrese (https://www.clony-mnj.cz) (dále jen "internetový obchod").

1.2 Obchodní podmínky dále upravují práva a povinnosti smluvních stran při využívání internetového obchodu prodávajícího a další související právní vztahy.

1.3 Znění těchto obchodních podmínek může prodávající jednostranně měnit nebo doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti smluvních stran vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

1.4 Obchodní podmínky jsou volně přístupné na internetové adrese: https://www.clony-mnj.cz a kupujícímu je tedy umožněna jejich archivace a reprodukce. Obchodní podmínky jsou navíc kupujícímu doručovány společně s přijetím objednávky a fakturou na jeho elektronickou adresu.

1.5 Kontaktní údaje společnosti:
M.N.J. s. r. o., se sídlem Beckovská 2319/21, 911 01 Trenčín, IČO: 56 012 144, DIČ: 2122165122, IČ DPH: není plátcem DPH, zapsaná Okr. soud Trenčín, vložka č.. 46396/R, email: info@clony-mnj.cz, tel.: +420220021156
(dále jako „prodejna“)

1.6 Orgán dozoru:
Slovenská obchodní inspekce (SOI)
Inspektorát SOI pro Trenčínský kraj
Hurbanova 59, 911 01 Trenčín
Odbor výkonu dozoru
tel.: +421 32 640 01 09, +421 32 640 01 08
email: tn@soi.sk

 

Článek 2

Smluvní strany a druhy kupních smluv

2.1 Prodávajícím je vždy společnost M.N.J. s. r. o., se sídlem Beckovská 2319/21, 911 01 Trenčín, IČO: 56 012 144, DIČ: 2122165122, IČ DPH: není plátcem DPH, zapsaná Okr. soud Trenčín, vložka č.. 46396/R, (dále jen "prodávající"). Prodávající je podnikatelským subjektem, který se zabývá prodejem zboží specifikovaného a nabízeného v internetovém obchodě https://www.clony-mnj.cz, označený názvem a popisem.

2.2 Kupujícím může být fyzická osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci předmětu své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti (dále jen "spotřebitel"). V takovém případě je uzavřena kupní smlouva. spotřebitelskou smlouvou ve smyslu ustanovení § 52 a následujících Občanského zákoníku (zák. č. 40/1964 Sb., v platném znění).

2.3 V případě, že je kupujícím spotřebitel, řídí se kupní smlouva uzavřená mezi prodávajícím a spotřebitelem prostřednictvím internetového obchodu ustanoveními těchto obchodních podmínek a v otázkách, které v obchodních podmínkách nejsou výslovně upraveny, se řídí příslušnou obecně platnou právní úpravou, a to zejména zák.č. č. 40/1964 Sb. Občanským zákoníkem.

2.4 Kupujícím může být i fyzická nebo právnická osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci předmětu své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti (dále jen "podnikatel").

2.5 V případě, že kupujícím je podnikatel, řídí se kupní smlouva uzavřená mezi prodávajícím a podnikatelem prostřednictvím internetového obchodu ustanoveními těchto obchodních podmínek, není-li výslovně v těchto obchodních podmínkách uvedeno jinak, a v otázkách, které v obchodních podmínkách nejsou výslovně upraveny, se řídí příslušnou všeobecně platnou právní úpravou, a to zejména Obchodním zákoníkem. v platném znění).

2.6 V případech, kdy při uzavírání kupních smluv prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího není nutné rozlišovat mezi podnikatelem a spotřebitelem, jsou v těchto obchodních podmínkách tyto subjekty souhrnně označovány dále jen jako "kupující".

 

Článek 3

Způsob uzavírání kupní smlouvy

3.1 Prodávající ve svém internetovém obchodě zveřejňuje zboží nabízené k prodeji, a to včetně uvedení cen jednotlivého nabízeného zboží. Zobrazená celková kupní cena zboží (dále jen „cena zboží“) na webstránce internetového obchodu zahrnuje daň z přidané hodnoty a všechny ostatní daně. Nabídka prodeje zboží a ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány v internetovém obchodě. Prodávající si vyhrazuje právo kdykoli upravit cenu zboží uvedenou v internetovém obchodě, který provozuje prodávající podle těchto obchodních podmínek. Změna ceny zboží podle předchozí věty se nevztahuje na kupní smlouvy uzavřené před změnou ceny, bez ohledu na to, že ještě nedošlo k dodání zboží.

3.2 Kupní smlouva se uzavírá na základě návrhu, který zasílá kupující prodávajícímu ve formě vyplněného a odeslaného formuláře prostřednictvím internetové stránky prodávajícího, kterému zaslal návrh na její uzavření. Předmětem smlouvy je úplatný převod vlastnického práva ke zboží označenému kupujícím za kupní cenu a za podmínek, uvedených v této objednávce (dále jen „objednávka“).

3.3 Kupující provádí objednávku zboží těmito způsoby:

- prostřednictvím svého zákaznického účtu, pokud provedl předchozí registraci v internetovém obchodě,

- vyplněním objednávkového formuláře bez registrace.

- individuálně kontaktováním prodávajícího na email nebo telefonicky zejména v případě objednávky zboží na míru


3.4 Na základě registrace kupujícího provedené v internetovém obchodě může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní v zákaznickém účtu. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží (dále jen „zákaznický účet“).

3.5 Při registraci v internetovém obchodě a při objednávání zboží kupující uvádí správně a pravdivě všechny požadované údaje. Údaje uvedené kupujícím v zákaznickém účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné. Nesprávné a nepravdivé údaje kupujícího jsou vykládány v neprospěch kupujícího. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři.

3.6 Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen elektronickou adresou a heslem. Kupujícímu se doporučuje zachovávat mlčenlivost ohledně informací potřebných pro přístup do jeho uživatelského účtu a bere na vědomí, že prodávající nenese odpovědnost za zpřístupnění těchto informací třetím osobám ze strany kupujícího.

3.7 Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, případně nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

3.8 Po odeslání objednávky bude zaslána na e-mailovou adresu automaticky generovaná zpráva o přijetí objednávky do elektronického systému prodávajícího (dále jen "potvrzení doručení objednávky"). V případě potřeby je možné, že na e-mailovou adresu kupujícího mohou být zasílány veškeré dodatečné informace ohledně jeho objednávky. Potvrzení doručení obsahuje údaje o tom, že prodávajícímu byla doručena objednávka. Akceptováním návrhu kupujícího na uzavření kupní smlouvy ze strany prodávajícího (dále jen „akceptace objednávky“) dochází k uzavření kupní smlouvy.

3.9 Akceptace objednávky obsahuje informaci o názvu a specifikaci zboží, jehož prodej je předmětem kupní smlouvy, dále údaje o ceně zboží, údaj o předpokládané dodací lhůtě zboží, název a údaje o místě, kde má být zboží dodáno a údaje o případné ceně, podmínkách, způsobu a termínu přepravy zboží do dohod (obchodní jméno, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodním rejstříku apod.), popřípadě i jiné potřebné údaje.

3.10 Kupní smlouva je uzavřena doručením akceptace objednávky v elektronické nebo písemné podobě kupujícímu.

3.11 Proces objednávání zboží

Pro objednání zboží v internetovém obchodě kupující klikne u něho požadovaného druhu zboží po zvolení množství, barvy a velikosti na položku "Přidat do košíku". Následně se kliknutím na položku „Košík“ kupující dostane do objednávkového formuláře, který sestává z níže uvedených kroků

  • v kroku „Košík“ vidí kupující veškeré zboží, které vložil do košíku, v tomto kroku může kontrolovat a upravovat obsah košíku;
  • v kroku „Doprava a platba“ kupující zvolí způsob dopravy a způsob platby;
  • v kroku „Informace“ uvede své informace pro dodání zboží nebo se přihlásí do svého zákaznického účtu;

Mezi jednotlivými kroky přechází kupující prostřednictvím tlačítka „pokračovat“

Pro závazné objednání zboží kupující zvolí „odeslat objednávku s povinností platby“. Před tímto krokem má však kupující možnost seznámit se se zněním obchodních podmínek a pravidly ochrany osobních údajů. Před odesláním objednávky s povinností platby kupující potvrdí označením: Seznámil jsem se s obchodními podmínkami. Před odesláním objednávky s povinností platby kupující potvrdí označením: Seznámil jsem se s pravidly ochrany osobních údajů.


3.12 V případě, že kupující se z vlastní iniciativy poptává prodávajícího na uzavření kupní smlouvy jinými prostředky komunikace na dálku, včetně telefonu nebo emailem mimo internetový obchod prodávajícího (zejména pro sjednání objednání zboží na míru):

a) Prodávající pošle kupujícímu e-mailem potvrzení s obsahem navrhované kupní smlouvy a tyto všeobecné obchodní podmínky včetně reklamačního řádu a příslušných příloh.
b) Kupující zašle prodávajícímu objednávku elektronickou poštou na e-mailovou adresu, ze které obdržel potvrzení podle předchozího písmena;
c) Kupující má možnost potvrdit, že se seznámil s všeobecnými obchodními podmínkami as pravidly ochrany osobních údajů.
V jiných případech, než uvedených v tomto odstavci uzavření kupní smlouvy s využitím jiných prostředků komunikace na dálku, včetně telefonu, z iniciativy kupujícího, ustanovení těchto všeobecných obchodních podmínek se použijí přiměřeně s přihlédnutím k okolnostem a využívanému komunikačnímu prostředku.

3.13 Prodávající informuje a kupující bere na vědomí, že využívání internetového obchodu prostřednictvím webového prohlížeče, včetně vytváření objednávek, stejně jako telefonický kontakt s prodávajícím, může být spojeno s nutností vynaložit náklady na připojení k internetu (za poplatek pro přenos dat) a/nebo nákladů na telefonické hovory v souladu s tarifem poskytovatele služeb, jehož zákazník využívá. Tyto náklady si hradí kupující sám.

3.14 Kupní smlouva se uzavírá v českém jazyce. Kupní smlouva se uzavírá na dobu určitou, a to do vypořádání vzájemných závazků a pohledávek vyplývajících z uzavřené smlouvy. Smluvní strany jsou vázány uzavřenou kupní smlouvou a závazky v ní uvedenými po dobu její účinnosti.

3.15 Prodávající zajišťuje dostupnost zboží a splnění kupní smlouvy. V případě nemožnosti plnit a v jiných situacích stanovených zákonem mohou být použita příslušná ustanovení 7.19 těchto obchodních podmínek.

3.16 Celková hodnota objednávky zahrnuje cenu, náklady na dopravu a případně další náklady na volitelně placené služby vybrané kupujícím. Prodávající může stanovit minimální limit objednávky, od kterého kupující neplatí náklady na dodání. S celkovou cenou zboží (včetně daně z přidané hodnoty a ostatních daní), které je předmětem objednávky, tak jako i o ceně dodání (včetně poplatků za dopravu, doručení a poštovních služeb), je kupující informován při vytváření objednávky, včetně momentu, kdy kupující vyjadřuje svou vůli být vázán kupní smlouvou.

 

Článek 4

Přeprava a dodání zboží (dodací řád)

4.1 Dodání zboží je možné na území České republiky a vybraných států, které jsou uvedeny v záložce „doprava a platba“ internetového obchodu.

4.2 Dodání zboží kupujícímu je zpoplatněno, pokud kupní smlouva neurčí jinak. Nabízené způsoby dopravy a ceny dodání zboží jsou uvedeny v procesu objednávání v záložce „doprava a platba“ internetového obchodu, a to i v době, kdy kupující vyjadřuje svou vůli být vázán kupní smlouvou.

4.3 Dostupné metody dodání zboží mohou záviset na způsobu platby vybraného kupujícím.

4.4 Termín dodání zboží kupujícímu je maximálně 30 dní ode dne uzavření smlouvy, pokud se prodávající a kupující nedohodli jinak. Nesplní-li prodávající svůj závazek dodat zboží ve lhůtě podle první věty a nedodá zboží ani v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté mu kupujícím, má kupující právo od smlouvy odstoupit. V případě objednání zboží na míru prodávající obstará objednané zboží v dohodnuté lhůtě, a není-li lhůta dohodnuta, ve lhůtě přiměřené okolnostem.

4.5 Způsoby dodání zboží zakoupeného v internetovém obchodě jsou prodávajícím určeny takto:

  • V případě přepravy ZÁSILKOVNA, bude zakoupené zboží dodáno kupujícímu prostřednictvím přepravní společnosti Zásilkovna s.r.o., IČO: 28408306, se sídlem Českomoravská 2408/1a, 190 00 Praha 9, (dále jen "Zásilkovna") na dodací adresu kupujícího uvedenou v objednávce,
  • V případě přepravy Česká pošta bude zakoupené zboží dodáno kupujícímu prostřednictvím přepravní společnosti Česká pošta, s.p., IČO: 36631124, se sídlem Politických vězňu 909/4, 225 99 Praha 1, Česká republika (dále jen „Česká pošta") na dodací adresu kupujícího uvedenou v objednávce


4.6 V případech, kdy je zboží z internetového obchodu dodáváno prostřednictvím společnosti Zásilkovna, řídí se přeprava obchodními podmínkami společnosti Zásilkovna, zveřejněnými na internetové adrese https://www.zasilkovna.cz/dokumenty-pro-podnikatele. V případech, kdy je zboží z internetového obchodu dodáváno prostřednictvím společnosti Česká pošta, řídí se přeprava obchodními podmínkami společnosti Česká pošta, zveřejněnými na internetové adrese https://www.ceskaposta.cz/informace/postove-obchodne-financne-a-vseobecne-smluvne-podmínky.

4.7 Pokud to vyplývá z povahy zboží, společně se zbožím je kupujícímu dodáván návod k použití a záruční list.

4.8 Podmínkou dodání zboží kupujícímu je v případě bezhotovostní platby úplné zaplacení kupní ceny.

4.9 Při přebírání zboží doporučujeme kupujícímu nebo jím pověřené osobě důkladně zkontrolovat, zda obal, ve kterém je zboží zabaleno, není poškozen. V případě zjevného poškození přepravního obalu nebo i zboží doporučujeme zásilku nepřevzít. Pokud se přesto rozhodnete zásilku probrat, doporučujeme přímo na místě sepsat s dopravcem (kurýrem) záznam o zjištěných vadách způsobených během přepravy.

 

Článek 5

Kupní cena a platební podmínky

5.1 Kupující je povinen zaplatit prodávajícímu za zboží celkovou kupní cenu a cenu dodání zboží dle prodávajícím akceptované objednávky (uzavřené smlouvy). Kupní ceny, uvedené v internetovém obchodě u jednotlivých druhů zboží, v sobě již zahrnují daň z přidané hodnoty v aktuální zákonné výši. Cena za dodání zboží je uvedena vždy v procesu objednávání v části „Doprava a platba“ internetového obchodu.

5.2 Celkovou kupní cenu zboží a cenu dodání zboží dle kupní smlouvy může kupující zaplatit následujícími způsoby:

  • bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího č. SK02 8330 0000 0020 0333 1357, vedený v Fio Banka, a.s. (závazek kupujícího uhradit kupní cenu je splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího)
  • v hotovosti při převzetí zboží (při doručení zboží dobírkou)
  • platební kartou při převzetí zboží (při doručení zboží dobírkou)
  • platební kartou online při vytvoření objednávky (závazek kupujícího uhradit kupní cenu je splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího)

5.3 Prodávající vystaví ohledně plateb realizovaných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad - fakturu. Prodávající není plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu, vystavený prodávajícím kupujícímu, zašle prodávající kupujícímu v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího spolu s přijetím objednávky a s obchodními podmínkami.

5.4 Poplatky bank za provedení úhrady kupní ceny a ceny dodání zboží kupujícím se řídí smlouvou mezi kupujícím a bankou kupujícího. Kupující je upozorňován, že informace o nákladech přepravy zboží jsou jednoznačně uvedeny v procesu objednávání zboží a závisí na výběru dopravce/doručovací služby/způsobu doručení.

 

Výhrada vlastnického práva

5.5 Zboží zůstává až do úplného zaplacení kupní ceny ze strany kupujícího ve vlastnictví prodávajícího.

5.6 Jakékoliv použití tohoto zboží jako zálohu vůči třetím osobám je bez předchozího písemného souhlasu prodávajícího vyloučeno. Oprávnění kupujícího zboží zpracovávat, používat nebo prodávat končí momentem zastavení jeho jakýchkoli plateb nebo zahájením konkurzního, restrukturalizačního řízení nebo likvidace. V případě, že zboží s výhradou vlastnictví bude zpracováváno, získává prodávající spoluvlastnictví k novému zboží do výše účetní ceny vyhrazeného zboží v něm obsaženého. Kupující tím postupuje prodávajícímu pohledávku z dalšího prodeje vyhrazeného zboží, přestože toto bylo dále zpracováno. Kupující je povinen uvést na žádost prodávajícího příslušné třetí osoby, které mají postavení dlužníků a jim oznámit postoupení.

 

Článek 6

Odstoupení od smlouvy

6.1 Odstoupení od smlouvy kupujícího, kterým je spotřebitel, se řídí příslušnými ustanoveními zákona č.j. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího a o změně a doplnění některých zákonů ve znění pozdějších právních předpisů.

6.2 Spotřebitel je oprávněn i bez uvedení důvodu odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího do 14 dnů ode dne:

- převzetí zboží

- uzavření smlouvy o poskytnutí služby nebo

- uzavření smlouvy o poskytování elektronického obsahu nedodávaného na hmotném nosiči

jestliže prodávající včas a řádně splnil své informační povinnosti podle § 3 ods. 1 písm. h) zákona 102/2014 Sb.

6.3 Pokud prodávající poskytl spotřebiteli informace podle § 3 ods. 1 písm. h) zákona 102/2014 Sb. dodatečně, nejpozději však do 12 měsíců od zahájení běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy podle odstavce 7.2, lhůta pro odstoupení od smlouvy uplyne po 14 dnech ode dne, kdy prodávající dodatečně splnil informační povinnost.

6.4 Pokud prodávající neposkytl spotřebiteli informace podle § 3 ods. 1 písm. h) zákona 102/2014 Sb. v dodatečné lhůtě podle ods. 7.3, lhůta pro odstoupení od smlouvy uplyne po 12 měsících a 14 dnech ode dne zahájení běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy podle odstavce 7.2.

6.5 Zboží se považuje za převzaté spotřebitelem okamžikem, kdy spotřebitel nebo jím určená třetí osoba s výjimkou dopravce převezme všechny části objednaného zboží nebo pokud:

a) zboží objednané spotřebitelem v jedné objednávce dodává odděleně, okamžikem převzetí zboží, které bylo dodáno jako poslední,
b) dodává zboží sestávající z více dílů nebo kusů, okamžikem převzetí posledního dílu nebo posledního kusu,
c) zboží dodává opakovaně během vymezeného období, okamžikem převzetí prvního dodaného zboží.

6.6 Spotřebitel může odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je dodání zboží, i před zahájením běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy.

6.7 Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je:

a) poskytnutí služby, pokud její poskytování začalo s výslovným souhlasem spotřebitele a spotřebitel prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením tohoto souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy po úplném poskytnutí služby, a došlo-li k úplnému poskytnutí služby,
b) prodej zboží nebo poskytnutí služby, jejichž cena závisí na pohybu cen na finančním trhu, který prodávající nemůže ovlivnit a ke kterému může dojít během běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy,
c) prodej zboží zhotoveného podle zvláštních požadavků spotřebitele, zboží vyrobeného na míru nebo zboží určeného zvlášť pro jednoho spotřebitele,
d) prodej zboží, které podléhá rychlému snížení jakosti nebo zkáze,
e) prodej zboží uzavřeného v ochranném obalu, které není vhodné vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů a jehož ochranný obal byl po dodání porušen
f) prodej zboží, které může být vzhledem ke své povaze po dodání neoddělitelně smícháno s jiným zbožím,
g) prodej alkoholických nápojů, jejichž cena byla dohodnuta v době uzavření smlouvy, přičemž jejich dodání lze uskutečnit nejdříve po 30 dnech a jejich cena závisí na pohybu cen na trhu, které prodávající nemůže ovlivnit,
h) provedení naléhavých oprav nebo údržby, o které spotřebitel výslovně požádal prodávajícího; to neplatí pro smlouvy o službách a smlouvy, jejichž předmětem je prodej jiného zboží než náhradních dílů potřebných k provedení opravy nebo údržby, pokud byly uzavřeny během návštěvy prodávajícího u spotřebitele a spotřebitel si tyto služby nebo zboží předem neobjednal,
i) prodej zvukových záznamů, obrazových záznamů, zvukovoobrazových záznamů nebo počítačového softwaru prodávaných v ochranném obalu, pokud spotřebitel tento obal rozbalil,
j) prodej periodického tisku s výjimkou prodeje na základě dohody o předplatném a prodej knih nedodávaných v ochranném obalu,
k) poskytnutí ubytovacích služeb k jinému účelu než k účelu bydlení, přeprava zboží, nájem automobilů, poskytnutí stravovacích služeb nebo poskytnutí služeb souvisejících s činnostmi v rámci volného času a podle které se prodávající zavazuje poskytnout tyto služby v dohodnutém čase nebo ve sjednané lhůtě,
l) poskytování elektronického obsahu jinak než na hmotném nosiči, jestliže jeho poskytování bylo zahájeno s výslovným souhlasem spotřebitele a spotřebitel prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením tohoto souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy.

 

Uplatnění práva na odstoupení od smlouvy

6.8 Pokud se spotřebitel rozhodne odstoupit od smlouvy, učiní tak doručením odstoupení listinnou formou na adresu sídla prodávajícího, M.N.J. s. r. o., se sídlem Beckovská 2319/21, 911 01 Trenčín nebo elektronicky na emailovou adresu prodávajícího : info@clony-mnj.cz ; byla-li smlouva uzavřena ústně, k uplatnění práva spotřebitele na odstoupení od smlouvy stačí jakékoli jednoznačně formulované prohlášení spotřebitele vyjadřující jeho vůli odstoupit od smlouvy (dále jen „oznámení o odstoupení od smlouvy“). Spotřebitel může použít formulář pro odstoupení od smlouvy podle přílohy těchto obchodních podmínek. Prodávající doporučuje spotřebiteli uvést v odstoupení číslo účtu nebo adresu pro vrácení peněz, v opačném případě bude úhrada provedena stejným způsobem, jaký spotřebitel použil při platbě.

6.9 Lhůta pro odstoupení od smlouvy se považuje za zachovanou, pokud oznámení o odstoupení od smlouvy bylo odesláno prodávajícímu nejpozději v poslední den lhůty dle odst. 7.1 tohoto článku.

6.10 Spotřebitel je povinen nejpozději do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy zaslat zboží zpět nebo jej předat prodávajícímu nebo osobě pověřené prodávajícím k převzetí zboží. To neplatí, jestliže prodávající navrhne, že si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím pověřené osoby. Lhůta podle první věty se považuje za zachovanou, pokud bylo zboží předáno k přepravě nejpozději poslední den lhůty.

 

Povinnosti prodávajícího při odstoupení od smlouvy

6.11 Prodávající je povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy vrátit spotřebiteli veškeré platby, které od něj obdržel na základě smlouvy nebo v souvislosti s ní, včetně nákladů na dopravu, dodání a poštovné a jiných nákladů a poplatků; tím není dotčeno ustanovení § 8 ods. 5 zák.č. 102/2014 Sb.

6.12 Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli platby podle odstavce 7.10 stejným způsobem, jaký použil spotřebitel při své platbě. Tím není dotčeno právo spotřebitele dohodnout se s prodávajícím na jiném způsobu platby, pokud v souvislosti s tím spotřebiteli nebudou účtovány žádné další poplatky.

6.13 Prodávající není povinen uhradit spotřebiteli dodatečné náklady, pokud si spotřebitel výslovně zvolil jiný způsob doručení, než je nejlevnější běžný způsob doručení nabízený prodávajícím. Dodatečnými náklady se rozumí rozdíl mezi náklady na doručení, které si zvolil spotřebitel, a náklady na nejlevnější běžný způsob doručení nabízený prodávajícím.

6.14 Pokud na základě smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího bylo zboží dodáno spotřebiteli domů v době uzavření smlouvy a vzhledem k jeho povaze nelze zboží odeslat zpět prodávajícímu poštou, prodávající je povinen zajistit vyzvednutí zboží na své náklady ve lhůtě podle odstavce 6.10.

6.15 Při odstoupení od smlouvy, jejímž předmětem je prodej zboží, prodávající není povinen vrátit spotřebiteli platby podle odstavce 7.10 před tím, než mu je zboží doručeno nebo dokud spotřebitel neprokáže zaslání zboží zpět prodávajícímu, ledaže prodávající navrhne, že si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím pověřené osoby.

6.16 Spotřebitel je povinen nejpozději do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy zaslat zboží zpět nebo jej předat prodávajícímu nebo osobě pověřené prodávajícím k převzetí zboží.

Spotřebitel zašle zboží prodávajícímu na následující adresu: M.N.J. s. r. o., se sídlem Beckovská 2319/21, 911 01 Trenčín.

To neplatí, jestliže prodávající navrhne, že si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím pověřené osoby. Lhůta podle první věty se považuje za zachovanou, pokud bylo zboží předáno k přepravě nejpozději poslední den lhůty.

6.17 Při odstoupení od smlouvy, kupující nese přímé náklady na vrácení zboží prodávajícímu nebo osobě pověřené prodávajícím k převzetí zboží. Přímé náklady spojené s vrácením zboží nelze přiměřeně vypočítat předem. Podle dostupných informací je předpokládaný odhad těchto nákladů v závislosti na způsobu komunikace (připojení k síti internet, telefonická či listinná komunikace), velikosti, hmotnosti zboží, vzdálenosti odkud se uskutečňuje vrácení zboží a od cen, za které kupujícím vybraný přepravce poskytuje své služby ve výši od 100 CZK včetně DPH do 300 CZK včetně DPH. To neplatí, pokud prodávající souhlasil, že je bude nést sám. Odstoupí-li kupující od smlouvy uzavřené na dálku, nese náklady na vrácení zboží, které vzhledem k jeho povaze nelze vrátit prostřednictvím pošty.

6.18 Spotřebitel se po odstoupení od smlouvy zavazuje doručit prodávajícímu zakoupené zboží ve stavu, v jakém mu bylo dodáno, tzn. kompletní, se vší dokumentací a příslušenstvím a nepoškozený.

Spotřebitel bere na vědomí, že pokud jím vrácené zboží bude poškozeno či vzhledem k odstoupení nepřiměřeně opotřebováno, vzniká prodávajícímu vůči spotřebiteli nárok na náhrady škody jemu tím vzniklé, které spočívají v odpovědnosti spotřebitele za jakékoli snížení hodnoty zboží v důsledku zacházení s ním jiným způsobem, než jaký je potřebný ke zjištění povahy, vlastností a funkčnosti. vad).

6.19 V případě odstoupení spotřebitele od smlouvy se kupní smlouva od začátku ruší kromě případu pokud jde o vrácení části zboží nebo jeho výměnu.

 

Odstoupení od smlouvy prodávajícím

6.20 Prodávající je oprávněn odstoupit od smlouvy z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, nebo pokud výrobce, dovozce nebo dodavatel zboží dohodnutého ve smlouvě přerušil výrobu nebo provedl takové závažné změny, které znemožnily realizaci splnění povinností prodávajícího vyplývajících ze smlouvy nebo z důvodů vyšší moci, nebo pokud ani při vynaložení veškerého úsilí, které je možné. kupujícímu ve lhůtě určené těmito všeobecnými obchodními podmínkami nebo v ceně, která je uvedena v internetovém obchodě nebo z důvodu nepřevzetí zásilky kupujícím v odběrní lhůtě 18 kalendářních dnů. Prodávající je povinen o této skutečnosti neprodleně informovat kupujícího a vrátit mu již zaplacenou zálohu za zboží sjednané ve smlouvě ve lhůtě do 14 dnů od oznámení o odstoupení od smlouvy a to převodem na účet určený kupujícím.

6.21 Prodávající si vyhrazuje právo nepřevzít zboží zaslané kupujícím na dobírku.

6.22 Ustanovení tohoto článku obchodních podmínek se nevztahují na podnikatele. Odstoupení od smlouvy kupujícím podnikatelem se řídí příslušnými ustanovení Obchodního zákoníku.

 

Článek 7

Odpovědnost za vady, záruka, reklamace (reklamační řád)

Tímto se vydává ve smyslu ustanovení § 18 zákona č.j. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele v platném znění (dále také „zákon o ochraně spotřebitele“) reklamační řád společnosti M.N.J. s. r. o., se sídlem Beckovská 2319/21, 911 01 Trenčín, IČO: 56 012 144, DIČ: 2122165122, DIČ: není plátcem DPH, zapsaná Okr. soud Trenčín, vložka č.. 46396/R (dále jen „M.N.J. s. r. o.“). Tento reklamační řád je obecně aplikovatelný v kamenné prodejně i v internetovém obchodě společnosti M.N.J. s. r. o. V oblasti neupravené tímto reklamačním řádem se aplikují všeobecné právní předpisy, včetně zákona č.j. č. 40/1964 Sb. Občanského zákoníku v platném znění (dále jen „Občanský zákoník“). Tento reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti spolu s těmito všeobecnými obchodními podmínkami dnem 1.12.2025 a nahrazuje předchozí reklamační řád.

7.1 Reklamační řád upravuje práva kupujícího (spotřebitele) z odpovědnosti za vady zboží zakoupeného v prodejně M.N.J. s. r. o. nebo zakoupeného prostřednictvím internetového obchodu provozovaného společností M.N.J. s. r. o. na webové stránce https://www.clony-mnj.cz (dále jen „internetový obchod“).

7.2 Prodávající odpovídá za vady, které má prodaná věc při převzetí spotřebitelem. U použitých věcí neodpovídá za vady vzniklé jejich použitím nebo opotřebením. U věcí prodávaných za nižší cenu neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána.

7.3 Prodávající odpovídá spotřebiteli za to, že prodávané zboží má požadovanou, případně právními předpisy stanovenou jakost, množství, míru nebo hmotnost přičemž prodávané zboží musí být bez vad, zejména musí odpovídat závazným technickým normám. Prodávající odpovídá spotřebiteli za to, že prodávané zboží má v době plnění vlastnosti výslovně vymíněné nebo obvyklé, že ji lze použít podle povahy a účelu smlouvy nebo podle toho, co účastníci sjednali, a že věc nemá právní vady.

7.4 Spotřebitel má právo zakoupené zboží, na kterém se vyskytuje vada, reklamovat, a to v rámci zákonné záruční doby stanovené v Občanském zákoníku, není-li na zboží poskytována delší záruční doba.

7.5 Záruční doba na zboží zakoupené v internetovém obchodě je 24 měsíců a začíná běžet dnem převzetí zboží spotřebitelem. Pokud jde o použitou věc, spotřebitel a prodávající se mohou dohodnout i na kratší záruční době, ne však kratší než 12 měsíců. U věcí, které jsou určeny k tomu, aby byly užívány po delší dobu, stanoví zvláštní předpisy záruční dobu delší než 24 měsíců. Záruční doba přesahující 24 měsíců se může týkat i jen některé součástky věci.

7.6 Převzetím zboží se rozumí okamžik převzetí zboží spotřebitelem od dopravce nebo okamžik převzetí zboží spotřebitelem v prodejně prodávajícího. Má-li koupenou věc uvést do provozu jiný podnikatel než prodávající, začne záruční doba běžet až ode dne uvedení věci do provozu, pokud spotřebitel objednal uvedení do provozu nejpozději do tří týdnů od převzetí věci a řádně a včas poskytl k provedení služby potřebnou součinnost.

7.7 Na žádost spotřebitele je prodávající povinen poskytnout záruku písemnou formou (záruční list). Pokud to povaha věci umožňuje, postačí místo záručního listu vydat doklad o koupi. Prohlášením v záručním listě vydaném spotřebiteli nebo v reklamě může prodávající poskytnout záruku přesahující rozsah záruky stanovené v bodě 8.5. V záručním listě určí prodávající podmínky a rozsah této záruky.

7.8 Při přebírání zboží doporučujeme spotřebiteli nebo jím pověřené osobě důkladně zkontrolovat, zda obal, ve kterém je zboží zabaleno, není poškozen. V případě zjevného poškození přepravního obalu nebo i zboží doporučujeme zásilku nepřevzít. Pokud se přesto rozhodnete zásilku probrat, doporučujeme přímo na místě sepsat s dopravcem (kurýrem) záznam o zjištěných vadách způsobených během přepravy.

7.9 Práva z odpovědnosti za vady se uplatňují u prodávajícího, u kterého byla věc koupena. Je-li však v záručním listě uveden jiný podnikatel určený k opravě, který je v místě prodávajícího nebo v místě pro spotřebitele bližším, uplatní spotřebitel právo na opravu u podnikatele určeného k provedení záruční opravy. Podnikatel určený k opravě je povinen opravu provést ve lhůtě dohodnuté při prodeji věci mezi prodávajícím a spotřebitelem.

7.10 Pokud jde o vadu, kterou lze odstranit, má spotřebitel právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit.

7.11 Spotřebitel může místo odstranění vady požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady.

7.12 Prodávající může vždy místo odstranění vady vyměnit vadnou věc za bezvadnou, pokud to spotřebiteli nezpůsobí závažné obtíže.

7.13 Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má spotřebitel právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Stejná práva přísluší spotřebiteli, jde-li sice o odstranitelné vady, pokud však spotřebitel nemůže pro opětovné vyskytnutí se vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.

7.14 Pokud jde o jiné neodstranitelné vady, má spotřebitel právo na přiměřenou slevu z ceny věci.

7.15 Pokud věc prodávaná za nižší cenu nebo použitá věc má vadu, za kterou prodávající odpovídá, má spotřebitel místo práva na výměnu věci právo na přiměřenou slevu.

7.16 Práva z odpovědnosti za vady věci, pro které platí záruční doba, zaniknou, pokud se neuplatnily v záruční době.

7.17 Pokud jde o použitou věc, zaniknou práva z odpovědnosti za vady, pokud nebyla uplatněna do 24 měsíců ode dne převzetí použité věci spotřebitelem nebo do kratší záruční doby, na které se prodávající a spotřebitel dohodli ne však kratší než 12 měsíců.

7.18 Doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy spotřebitel po skončení opravy byl povinen věc převzít, se do záruční doby nepočítá. Prodávající je povinen vydat spotřebiteli potvrzení o tom, kdy právo uplatnil, jakož io provedení opravy ao době jejího trvání.

7.19 Dojde-li k výměně, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nové věci. Totéž platí, dojde-li k výměně součástky, na kterou byla poskytnuta záruka.

7.20 Vadami zjevnými při převzetí se rozumí:

  • vada v množství zboží, kterou je rozpor mezi množstvím ks nebo množstvím balíků uvedeným na dodacím dokladu a množstvím skutečně převzatým, včetně záměn položek, nebo
  • vada kvality zboží, kterou spotřebitel zjistil nebo při vynaložení odpovídající péče mohl zjistit bezprostředně při převzetí zboží.

7.21 Vadami skrytými jsou vady jiné než vady zjevné, tedy vady, které v okamžiku převzetí zboží nesporně existovaly, avšak spotřebitel je nemohl zjistit při převzetí ani při vynaložení veškerého úsilí.

7.22 Rozpor mezi množstvím zboží dodaným a objednaným se nepovažuje za vadu, pokud spotřebitel v procesu objednávání zboží souhlasil s doručením dílčích objednávek. V tomto případě se plnění prodávajícího považuje za dílčí.

7.23 Při uplatnění reklamace spotřebitel předloží prodávajícímu kromě reklamovaného výrobku také originál dokladu o nákupu zboží resp. fakturu, záruční list. Pro uplatnění práva na reklamaci může spotřebitel použít reklamační formulář, který je přílohou obchodních podmínek a reklamačního řádu. Spotřebiteli se doporučuje zaslat reklamaci písemně na adresu sídla prodávajícího, která je M.N.J. s. r. o., se sídlem Beckovská 2319/21, 911 01 Trenčín. Prodávající spotřebiteli potvrdí uplatnění reklamace. O výsledku reklamace bude spotřebitel vyrozuměn na elektronickou adresu uvedenou v jeho uživatelském účtu nebo písemně na adresu uvedenou v reklamaci.

7.24 Na základě rozhodnutí spotřebitele, které z práv podle bodu 8.10 až 8.14 spotřebitel uplatňuje, je prodávající povinen určit způsob vyřízení reklamace podle § 2 písm. m) zák.250/2007 Sb. ihned, ve složitých případech nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne uplatnění reklamace, v odůvodněných případech, zejména vyžaduje-li se složité technické zhodnocení stavu výrobku nebo služby, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po určení způsobu vyřízení reklamace se reklamace vyřídí ihned, v odůvodněných případech lze reklamaci vyřídit i později; vyřízení reklamace však nesmí trvat déle než 30 dní ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit nebo má právo na výměnu výrobku za nový výrobek.

Jestliže k převzetí předmětu reklamace prodávajícím dojde v pozdější den, než je den uplatnění reklamace, tak lhůty pro vyřízení reklamace začínají běžet ode dne převzetí předmětu reklamace prodávajícím; nejpozději však do momentu, kdy prodávající znemožní nebo zabrání převzetí předmětu reklamace.

Prodávající je povinen o vyřízení reklamace vydat písemný doklad nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace, jestliže lhůta pro její vyřízení začala běžet ode dne převzetí předmětu reklamace prodávajícím.

7.25 V záruční době lze reklamovat vady zboží zakoupeného v internetovém obchodě, ale záruka se nevztahuje na níže uvedené vady:

  • vady způsobené poškozením v důsledku událostí majících původ ve vyšší moci (požáry, záplavy, zemětřesení, a podobně),
  • vady způsobené nevhodným užíváním zboží pro účely, pro které není zboží určeno,
  • vady způsobené běžným opotřebením,
  • vady způsobené neodbornými zásahy do konstrukce zboží,
  • vady na zboží způsobené zacházením a používáním v rozporu s návodem k použití,
  • vady způsobené uživatelem – poškození výrobku jeho neodborným sestavením, nesprávným používáním a zanedbáním péče, neodbornou opravou, nesprávnou údržbou, poškození vzniklé záměnou komponent za nekompatibilní s daným zbožím
  • vady způsobené mechanickým poškozením – opotřebováním při běžném používání.
  • vady způsobené nesprávným skladováním
  • u spotřebního zboží se stanovenou lhůtou použití, pokud je taková reklamace uplatňována po uplynutí této lhůty

7.26 Za poškození zboží se nepovažuje ani vypršení životnosti zboží (například baterií dodávaných spolu s některým příslušenstvím činí životnost cca 6 měsíců).

7.27 Oprávněný z reklamace má právo na náhradu potřebných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práva z odpovědnosti za vady (reklamace) (zejména poštovného, ​​které uhradil při odeslání reklamovaného zboží). Toto právo je třeba uplatnit u spotřebitele nejpozději do jednoho měsíce po uplynutí doby, ve které je třeba vytknout vady; jinak právo zanikne.

7.28 Po vyřízení oprávněné reklamace se záruční doba prodlužuje o dobu trvání reklamace. V případě neoprávněné reklamace se záruční doba neprodlužuje. Pokud byla reklamace zboží v zákonné záruční lhůtě vyřízena výměnou zboží nebo jeho součásti, začne záruční doba běžet znovu od data vyřízení reklamace. Doba trvání reklamace se počítá od následujícího dne po uplatnění reklamace do dne vyřízení reklamace.

7.29 Pokud spotřebitel reklamaci výrobku uplatnil během prvních 12 měsíců od koupě, může prodávající vyřídit reklamaci zamítnutím pouze na základě odborného posouzení; bez ohledu na výsledek odborného posouzení nelze od spotřebitele vyžadovat úhradu nákladů na odborné posouzení ani jiné náklady související s odborným posouzením. Prodávající je povinen poskytnout spotřebiteli kopii odborného posouzení odůvodňujícího zamítnutí reklamace nejpozději do 14 dnů ode dne vyřízení reklamace.

7.30 Pokud spotřebitel reklamaci výrobku uplatnil po 12 měsících od koupě a prodávající ji zamítl, osoba, která reklamaci vybavila, je povinna v dokladu o vyřízení reklamace uvést, komu může spotřebitel zaslat výrobek k odbornému posouzení. Je-li výrobek zaslán na odborné posouzení určené osobě, náklady odborného posouzení, jakož i všechny ostatní s tím související účelně vynaložené náklady nese prodávající bez ohledu na výsledek odborného posouzení. Pokud spotřebitel odborným posouzením prokáže odpovědnost prodávajícího za vadu, může reklamaci uplatnit znovu; během provádění odborného posouzení záruční doba neběží. Prodávající je povinen spotřebiteli uhradit do 14 dnů ode dne znovu uplatnění reklamace veškeré náklady vynaložené na odborné posouzení, jakož i všechny s tím související účelně vynaložené náklady. Znovu uplatněnou reklamaci nelze zamítnout.

7.31 Spotřebitel je povinen převzít si reklamovaný výrobek po reklamaci ve sjednané lhůtě, nejpozději do jednoho měsíce od uplynutí doby, kdy měla být oprava provedena. Je-li spotřebitel v prodlení s převzetím, může prodávající zboží uložit na náklady spotřebitele ve veřejném skladišti nebo u jiného schovatele nebo jej může po upozornění prodat na účet spotřebitele.

7.32 Kontaktní údaje společnosti:
M.N.J. s. r. o., se sídlem Beckovská 2319/21, 911 01 Trenčín, IČO: 56 012 144, DIČ: 2122165122, DIČ: není plátcem DPH, zapsaná Okr. soud Trenčín, vložka č.. 46396/R, email: info@clony-mnj.cz, tel.: +420 220021156

 

7.33 Orgán dozoru:

Slovenská obchodní inspekce (SOI)
Inspektorát SOI pro Trenčínský kraj
Hurbanova 59, 911 01 Trenčín
Odbor výkonu dozoru
tel.: 00421 32 640 01 09, 00421 32 640 01 08
email: tn@soi.sk

7.34 Informace o možnosti a podmínkách řešení sporu prostřednictvím systému alternativního řešení sporů

Kupující jako spotřebitel (ne podnikatel) má právo obrátit se na prodávajícího se žádostí o nápravu, není-li spokojen se způsobem, kterým prodávající vybavil jeho reklamaci nebo pokud se domnívá, že prodávající porušil jeho práva. V případě, že prodávající odpoví na tuto žádost zamítavě nebo na ni neodpoví do 30 dnů od jejího odeslání, spotřebitel má právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu subjektu alternativního řešení sporů podle zákona 391/2015 Sb., kterými je orgán alternativního řešení sporu a oprávněná právnická osoba zapsána podle. 2 a § 5 odst. 2 Zákona 391/2015 Sb. Návrh může spotřebitel podat způsobem určeným podle ust. §12 zákona 391/2015 S.z. Spotřebitel může podat stížnost také prostřednictvím platformy alternativního řešení sporů RSO, která je dostupná on-line na https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=CS

Alternativní řešení sporů může využít pouze spotřebitel – fyzická osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání a týká pouze sporu mezi spotřebitelem a prodávajícím, vyplývajícího ze spotřebitelské smlouvy nebo souvisejícího se spotřebitelskou smlouvou. Alternativní řešení sporů se týká pouze smluv uzavřených na dálku. Alternativní řešení sporů se netýká sporů, kde vyčíslená hodnota sporu nepřevyšuje částku 20 EUR. Pro zahájení alternativního řešení sporu je spotřebitel oprávněn podat návrh na příslušný subjekt alternativního řešení sporů, kterým je právnická osoba zapsána v seznamu vedeném Ministerstva vnitra ČR (https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitele/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/seznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1 ) nebo Slovenská obchodní inspekce (www.soi.sk)

Další informace o alternativním řešení sporů jsou uvedeny v článku 10 obchodních podmínek.

7.35 Odpovědnost prodávajícího za vady zboží se v případě kupujícího - podnikatele řídí příslušnými ustanoveními Obchodního zákoníku (Zákona č. 513/1991 Sb. v platném znění) pokud v těchto obchodních podmínkách není uvedeno jinak.

7.36 Zboží zaslané na dobírku prodávající nepřebírá.

 

Článek 8

Doručování

8.1 Veškerá oznámení, zprávy či jiné úkony související s kupní smlouvou musí být druhé smluvní straně doručeny, a to buď písemně, elektronickou poštou, osobně nebo prostřednictvím provozovatele poštovních služeb (dle výběru odesílatele). Kupujícímu se doručuje na adresu elektronické pošty a/nebo adresu uvedenou v jeho uživatelském účtu, případně jinou kupujícím uvedenou adresu. Prodávajícímu se doručuje na:

M.N.J. s. r. o., se sídlem Beckovská 2319/21, 911 01 Trenčín, IČO: 56 012 144, DIČ: 2122165122, DIČ: není plátcem DPH, zapsaná Okr. soud Trenčín, vložka č.. 46396/R, email: info@clony-mnj.cz, tel.: +420 220021156

 

8.2 Zprávy, oznámení a jiné úkony jsou druhé smluvní straně doručeny v níže uvedených okamžicích:

  • v případě doručování elektronickou poštou nebo prostřednictvím provozovatele poštovních služeb okamžikem, kdy měla smluvní strana objektivní možnost se se správou, oznámením či jiným úkonem seznámit,
  • v případě doručování osobně nebo prostřednictvím provozovatele poštovních služeb převzetím zásilky adresátem,
  • v případě doručování osobně nebo prostřednictvím provozovatele poštovních služeb také odmítnutím převzetí zásilky, pokud adresát odepře (popřípadě osoba oprávněná za něj zásilku převzít) zásilku převzít.

 

Článek 9

Řešení sporů a informace o možnosti a podmínkách řešení sporu prostřednictvím systému alternativního řešení sporů

9.1 Právní vztahy, které vzniknou mezi prodávajícím a kupujícím v souvislosti s používáním internetového obchodu a uzavřením smluvního vztahu podle těchto obchodních podmínek, jakož i otázky, které tyto obchodní podmínky neupravují nebo jsou upraveny jen částečně se řídí právním řádem České republiky, a to i v případě, že smlouva obsahuje právo cizí prvek. V případě soudního sporu je na základě dohody smluvních stran dána právem soudem České republiky.

9.2 V případě vzniku sporu mezi prodávajícím a spotřebitelem, je spotřebitel oprávněn obrátit se prodávajícího se žádostí o nápravu, není-li spotřebitel spokojen se způsobem vyřízení reklamace nebo pokud se domnívá, že prodávající porušil jeho práva. Žádost o nápravu lze zaslat elektronickou poštou na e-mail info@clony-mnj.cz nebo poštou na adresu prodávajícího M.N.J. s. r. o., se sídlem Beckovská 2319/21, 911 01 Trenčín. Pokud prodávající na žádost odpověděl zamítavě nebo na ni neodpověděl do 30 dnů ode dne jejího odeslání, spotřebitel má právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu některému ze subjektů alternativního řešení sporů.

9.3 Pro zahájení alternativního řešení sporu je spotřebitel oprávněn podat návrh na příslušný subjekt alternativního řešení sporů, kterým je právnická osoba zapsána v seznamu vedeném Ministerstva vnitra ČR (https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelských-sporov-1/seznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelských-sporov-1 ) nebo Slovenská obchodní inspekce (www.soi.sk) přičemž podmínky alternativního řešení sporu 391/2015 Sb. o alternativním řešení sporů. Alternativní řešení sporů se týká pouze sporů vyplývajících ze spotřebitelských smluv uzavřených na dálku.

9.4 Spotřebitel může podat stížnost také prostřednictvím platformy alternativního řešení sporů RSO, provozovanou EU. Stížnost lze podat vyplněním online formuláře na stránce https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=CS .Právo volby mezi subjekty alternativního řešení sporů má spotřebitel.

9.5 Řešení sporů některým ze subjektů alternativního řešení sporů se může domáhat pouze spotřebitel. Spotřebitelem je fyzická osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání.

9.6 Subjekt alternativního řešení sporů může návrh odmítnout v zákonem stanovených případech, například pokud vyčíslená hodnota sporu nepřesahuje částku 20 eur nebo podá-li spotřebitel návrh po uplynutí jednoho roku ode dne doručení zamítavé odpovědi prodávajícího nebo marného uplynutí 30 denní lhůty k vyjádření k žádosti.

9.7 Orgány stanovené zákonem, kterými jsou Česká obchodní inspekce, Úřad pro regulaci síťových odvětví, Úřad pro regulaci elektronických komunikací a poštovních služeb, řeší příslušné spory bezúplatně. Oprávněná právnická osoba zapsaná v seznamu vedeném Ministerstvem hospodářství České republiky může ve svých pravidlech alternativního řešení sporů stanovit, že požaduje od spotřebitele poplatek za zahájení alternativního řešení sporu v částce nepřevyšující 5 eur. Výše případného poplatku je uvedena v seznamu subjektů alternativního řešení sporů. Náklady spojené s alternativním řešením sporu, kterými mohou být například poplatky za doručení písemnosti poštovní zásilkou, nese každá ze stran sporu samostatně.

9.8 Subjekt alternativního řešení sporů postupuje při alternativním řešení sporu tak, aby byl spor co nejrychleji vyřešen, předchází zbytečným průtahům, jedná hospodárně a bez zbytečného a nepřiměřeného zatěžování stran sporu a jiných osob; pokud je to možné, při komunikaci využívá zejména telefonického kontaktu a elektronických prostředků.

9.9 Subjekt alternativního řešení sporů ukončí alternativní řešení sporu do 90 dnů ode dne jeho zahájení. Ve zvláště složitých případech může subjekt alternativního řešení sporů lhůtu podle první věty prodloužit o 30 dní, a to i opakovaně. Subjekt alternativního řešení sporů je povinen o každém prodloužení lhůty podle druhé věty neprodleně informovat strany sporu spolu s uvedením důvodu prodloužení lhůty.

9.10 Pokud mezi stranami sporu nedojde k uzavření dohody a subjekt alternativního řešení sporů na základě skutečností, které zjistí při alternativním řešení sporu, dospěje k odůvodněnému závěru, že prodávající porušil práva spotřebitele podle předpisů na ochranu práv spotřebitele, ukončí alternativní řešení sporu vydáním nezávazného odůvodněného stanoviska.

9.11 Spotřebitelé při nakupování v rámci EU, Islandu a Norska mohou pro alternativní řešení sporů využít služeb některého z evropských spotřebitelských center (ESC). Tato centra mohou:

  • informovat vás o vašich právech podle evropských a vnitrostátních právních předpisů o ochraně spotřebitele,
  • poskytnout poradenství o možných způsobech dalšího řešení vaší stížnosti,
  • pomoci vám dosáhnout přátelské dohody s obchodníky v zahraničí, od kterých jste si zakoupili zboží nebo služby, ať už online nebo osobně,
  • nasměrovat vás na příslušný orgán v případě, že vám nedokáže pomoci síť ESC.

 

Článek 10

Další ustanovení

10.1 Kupující bere na vědomí, že programové vybavení a další součásti internetového obchodu (včetně fotografií nabízeného zboží) jsou chráněny autorským právem. Kupující se zavazuje, že nebude vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně použít programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový obchod.

10.2 Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování.

10.3 V případě, že jakékoli ustanovení těchto obchodních podmínek je nebo se stane neplatným, neúčinným a/nebo nevykonatelným, není tím dotčena platnost, účinnost a/nebo vykonatelnost ostatních ustanovení. Prodávající se v takovém případě zavazuje bez zbytečného odkladu nahradit dotčené ustanovení ustanovením novým platným ustanovením, jehož obsah bude v co největší míře plnit účel původního ustanovení.

10.4 Prodávající poskytne kupujícímu informaci o funkčnosti včetně použitelných technických ochranných opatření k zajištění elektronického obsahu, je-li to vhodné.

10.5 Prodávající poskytne kupujícímu informaci o kompatibilitě elektronického obsahu s hardwarem a softwarem, o kterých prodávající ví nebo je rozumné očekávat, že o nich ví, je-li to vhodné.

10.6 Prodávající si vyhrazuje právo na změnu obchodních podmínek, která se stává účinnou dnem uveřejnění jejich aktualizovaného znění a to zejména z legislativních důvodů a/nebo změn v rozsahu a způsobu poskytování služeb resp. prodeje zboží či změnou obchodní politiky prodávajícího.

10.7 Platnost těchto obchodních podmínek zaniká účinností nových obchodních podmínek vydaných prodávajícím, které nahradí tyto obchodní podmínky. Prodávající informuje kupujícího o znení nových obchodních podmínek jejich zveřejněním na https://www.mnj.cz a/nebo zasláním na email kupujícího, který kupující uvedl v objednávce nebo v uživatelském účtu.

10.8 Zajištění, zabezpečení, zpřístupnění a potvrzení ustanovení kupní smlouvy a obchodních podmínek kupujícímu se uskuteční prostřednictvím zaslání potvrzení objednávky na e-mail kupujícího a přiložením dokumentů, obsahujících specifikaci objednávky, obchodní podmínky a daňové doklady o koupi ke zboží. Obsah kupní smlouvy je dále zaznamenán a uložen v IT systému internetového obchodu.

10.9 Tyto obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti dnem 01.12.2025 a nahrazují obchodní podmínky, které byly účinné do 30.11.2025.

 

FORMULÁŘ NA ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY A VRÁCENÍ ZBOŽÍ

podle § 7 a nasl. Zákona č. 102/2014 Z. z. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozních prostor a o změně a doplnení některých zákonú  

Předávajíci: M.N.J. s. r. o., se sídlem Beckovská 2319/21, 911 01 Trenčín, IČO: 56 012 144, DIČ: 2122165122, IČ DPH: nie je plátcom DPH, zapísaná Okr. súd Trenčín, vložka č. 46396/R, email: info@clony-mnj.cz, tel: +420 220021156

Kupující (spotřebitel**):

Tímto oznamuji, že odstupuji od koupní smlouvy a vracím toto zboží:

Číslo faktury:............................................................................................................................................

Popis zboží:............................................................................................................................................

Datum převzetí zboží:..........................................................................................................................

Meno a přímení spotřebitele:..............................................................................................................

Adresa spotřebitele:................................................................................................................................

Duvod odstoupení (nepovinné):...............................................................................................................

...................................................................................................................................................................

 

Žádám proto o vrácení (ponechte jen jednu možnost – nevhodné škrtněte):
- plné hodnoty faktury (veškeré fakturované zboží je předmětem odstoupení od smlouvy) nebo
- částečné hodnoty faktury (pouze určitá část ze zboží je předmětem odstoupení od smlouvy)
Název vráceného předmětu smlouvy, a počet kusů (pouze pokud vracíte jen část předmětu smlouvy):

...................................................................................................................................................................
Požadovaná hodnota k vrácení: ................................
Požadovanou částku mi vraťte (nevhodné škrtněte a vybrané doplňte):
- poštovním poukazem na mou adresu (uvedená nahoře)
- převodem na účet - uveďte číslo a kód banky nebo IBAN: ....................................................................
Není-li zboží součástí zásilky, beru na vědomí skutečnost, že prodávající není povinen vrátit peníze do 14 dnů ode dne doručení odstoupení od smlouvy do momentu, pokud mu není dodáno zboží nebo pokud neprokážu zaslání tohoto zboží.Nejpozději do 14 dnů ode dne odstoupení jsem povinen / povinna zaslat zboží prodávajícímu.

 

 

............................................                                                                                    ..................................................

Datum                                                                                                          Podpis spotřebitele

 

Doporučujeme Vám následovat tyto kroky pro bezproblémové vyřešení Vašeho požadavku.

  • V případě, že si přejete odstoupit od kupní smlouvy uzavřené na dálku, vyplňte a zašlete tento formulář na adresu prodávajícího.
  • Doporučujeme zaslat tento vyplněný formulář spolu se zbožím.
  • Pokud je to možné, vložte zboží do původního balení (i když to není povinné, pomohli byste nám tímto krokem)
  • Doporučujeme zajistit zboží proti poškození během přepravy (doporučujeme Vám respektovat podmínky přepravce o způsobu balení)
  • Přiložte původní fakturu nebo záruční list, případně jiný doklad o koupi.
  • Na zabalené zboží podle pokynů přepravce uveďte adresu příjemce: M.N.J. s. r. o., se sídlem Beckovská 2319/21, 911 01 Trenčín.
  • Zboží v žádném případě neposílejte na dobírku! Zboží zasílané na dobírku nebude příjemcem převzato.

** Spotřebitel: fyzická osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci předmětu své obchodní činnosti nebo jiné podnikatelské činnosti.

 

 

REKLAMAČNÍ FORMULÁŘ

 

V případě, že si přejete reklamovat vady zakoupeného zboží, vyplňte a zašlete tento formulář spolu se zbožím na adresu: M.N.J. s. r. o., se sídlem Beckovská 2319/21, 911 01 Trenčín,

email: info@clony-mnj.sk , tel.: +420 220021156 (dále jen „M.N.J. s. r. o.“)

 

Prodávající: M.N.J. s. r. o., se sídlem Beckovská 2319/21, 911 01 Trenčín, IČO: 56 012 144, DIČ: 2122165122, DIČ: není plátcem DPH, zapsaná Okr. soud Trenčín, vložka č.. 46396/R

 

Kupující (**spotřebitel):

Jméno a příjmení spotřebitele:..............................................................................................................

Aktuální doručovací adresa spotřebitele:.................................................................................................

Email spotřebitele (nepovinné ale usnadní vyřízení reklamace): .........................................................

Číslo faktury:............................................................................................................................................

Číslo objednávky: .....................................................................................................................................................

Datum převzetí zboží:..........................................................................................................................

 

Popis reklamovaného zboží:

kód

Název zboží

Cena

Počet ks

Popis závady/duvod reklamace

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Spotřebitelem navrhovaný způsob řešení:

☐a) odstranění vady/oprava      ☐b) výměna zboží za nové

☐c) vrácení peněz na účet           ☐d) snížení ceny (navrhněte výši slevy)......................................

 

V případě vrácení financí společností M.N.J. s. r. o., je vrácení realizováno stejným způsobem jako způsob použitý zákazníkem při úhradě objednávky. Pokud jste si při vytvoření objednávky zadali platbu „na dobírku” a přejete si vrácení částky na účet, nebo si přejete vrátit částku na jiný účet než jste zadali v objednávce, prosíme o potvrzení/zaškrtnutí souhlasu a uvedení čísla Vašeho účtu (může to urychlit vrácení finančních prostředků) nebo o potvrzení/zaškrtnutí pro tento účel svou adresu.

☐Souhlasím s vrácením financí na můj následující bankovní účet: IBAN...................................................

☐Souhlasím s vrácením financí poštovní poukázkou na následující adresu: .......................................... ...................................................................................................................................................................................

 

 

............................................                                                               .       .................................................

Datum                                                                                                          Podpis

 

Datum přijetí reklamace prodávajícím a podpis: ...........................................................

                                                                                                      M.N.J. s. r. o.

 

V případě otázek týkajících se reklamace kontaktujte prosím prodávajícího emailem na adrese info@clony-mnj.cz nebo telefonicky na čísle +420 220021156

 

Doporučujeme Vám následovat tyto kroky pro bezproblémové vyřešení Vašeho požadavku.

  • V případě, že si přejete reklamovat zboží, vyplňte a zašlete tento formulář na adresu prodávajícího.
  • Doporučujeme zaslat tento vyplněný formulář spolu se zbožím.
  • Pokud je to možné, vložte zboží do původního balení (i když to není povinné, pomohli byste nám tímto krokem)
  • Doporučujeme zajistit zboží proti poškození během přepravy (doporučujeme Vám respektovat podmínky přepravce o způsobu balení)
  • Přiložte původní fakturu nebo záruční list, případně jiný doklad o koupi.
  • Na zabalené zboží podle pokynů přepravce uveďte adresu příjemce: M.N.J. s. r. o., se sídlem Beckovská 2319/21, 911 01 Trenčín.
  • Zboží v žádném případě neposílejte na dobírku! Zboží zasílané na dobírku nebude příjemcem převzato.

** Spotřebitel: fyzická osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci předmětu své obchodní činnosti nebo jiné podnikatelské činnosti.